Saturday, May 8, 2010

Tune lari

Salam.

Anda semua ada buah hati? Bagi mereka yang ada kekasih, pasti tidak dapat lari dari melalui keadaan merajuk, bertengkar, bergaduh dsb. Semua perkara tersebut jika dilihat dari sudut positif, sebenarnya mampu mengeratkan lagi hubungan seseorang dengan pasangan.


Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda berkenaan buah hati saya. Semalam beliau pulang ke kampungnya di selatan tanah air, memang Happy dapat jumpa family sebab dah lama tak balik. Tapi tetibe tadi dia majuk sebab katanya saya tak menulis berkenaannya di dalam blog ini.


Biarlah saya membuka sedikit kamus cinta kami. Kami mula berkenalan pada pertengahan tahun 2007. Tapi cara kami berkenalan agak berlainan, dengan chatting. Masing2 mula kenal dan memahami antara satu sama lain seterusnya masing-masing mula menyimpan perasaan cinta. Cinta mula berputik dan bertambah mekar hari demi hari. Pada 25hb ini, genap 2 tahun kami menyulam kasih. Insyallah, kami akan mengikat tali pertunangan pada 11 Jun ini. Kami berharap, anda mendoakan kami bahagia ke anak cucu ye. Buat insan yang ku sayang, lagu di bawah ku tujukan khas buatmu. Jangan majuk2, nanti cepat tuwe. Hehe



Buat insan di luar sana yang masih belum mempunyai atau masih tercari-cari pasangan, berusahalah dan seterusnya berserah pada Allah dengan berdoa dan tawakkal. Fitrah makhluk, Allah S.W.T menjadikan mereka berpasang-pasangan. "Jika ada orang buang, pasti ada orang yang mengutip", yang membawa maksud jika cinta anda ditolak, pasti akan ada orang lain yang menerima cinta dan diri anda seikhlasnya. Namun jangan sesekali berputus asa.

"Semailah benih cinta dengan sepenuh-penuh keikhlasan, semoga hidup mu penuh warna-warni keceriaan."

1 comment:

  1. wah!!! so sweeeett! tersengih sndrik bile baca taw..=p thanx for d post dear..=)

    ReplyDelete